poniedziałek, 10 marca 2014

Sprawozdanie

   
Sprawozdanie jest to krótkie przedstawienie przebiegu zdarzeń przez osobę, która była ich świadkiem lub uczestnikiem. Tę formę wypowiedzi możemy zastosować, gdy chcemy napisać o wycieczce szkolnej, wizycie w muzeum lub innym ważnym wydarzeniu. 
Cechy sprawozdania:
  • Określamy, czego dotyczy sprawozdanie i nadajemy mu tytuł.
  • Podajemy czas, miejsce, okoliczności i cel wydarzenia, oraz jego przyczyny.
  • Zdarzenia opisujemy w porządku chronologicznych, czyli przedstawiamy w takiej kolejności, w jakiej występowały.
  • Opisujemy najistotniejsze wydarzenia, których nie komentujemy. Można skorzystać z metody sześciu pytań: kto?, co?, gdzie?, kiedy?, jak?, dlaczego?
  • Stosujemy proste, niezbyt długie zdania, aby sprawozdanie było zwięzłe, rzeczowe i konkretne. 
  •  Na zakończenie wyrażamy swoją ocenę, opinię i wrażenia na temat opisywanego wydarzenia.

 Źródło: Teraz polski! Podręcznik do kształcenia literackiego, kulturowego i językowego dla klasy piątej szkoły podstawowej. Nowa Era. Warszawa 2013


Sprawozdanie z Dnia Patrona Szkoły
     28 lutego w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Patrona Szkoły. Tego dnia nie było lekcji. W uroczystości udział wzięli wszyscy uczniowie i nauczyciele. 
     Najpierw spotkaliśmy się z wychowawcą w swojej klasie. Spotkanie to było poświęcone naszemu patronowi Mikołajowi Kopernikowi. Poznaliśmy jego biografię. Potem rozwiązywaliśmy quizy i krzyżówki. Jednocześnie dziewczynki malowały plakat na temat wszechświata. Następnie przygotowaliśmy się do rozgrywek i ćwiczyliśmy okrzyki. Wszyscy czuliśmy się przygotowani. Mogliśmy iść na rozgrywki. 
     Udaliśmy się na salę sportową. Usiedliśmy na materacach i czekaliśmy wraz z pozostałymi klasami piątymi na rozpoczęcie. Powitała nas pani Dobecka. Przedstawiła nam zasady zachowywania się podczas tej imprezy. Następnie poproszono do stolików po trzy osoby uzdolnione artystycznie z każdej klasy. Wśród reprezentacji naszej klasy byłam ja. Nasze zadanie polegało na przebraniu jednej osoby za postać przypominającą Mikołaja Kopernika. Pozostali uczniowie dopingowali nam. Gdy skończyliśmy zadanie nastąpił pokaz przebranych postaci. Po zakończeniu tej konkurencji zaczęły się rozgrywki sportowe. Do pokonania był tor przeszkód. Niestety, tu przegraliśmy. Kolejny konkurs polegał na zapamiętaniu jak najwięcej szczegółów z danego obrazka. Wszystko działo się przy głośnych dopingach. Następnie odbyły się zawody w śpiewaniu. Każda z klas zaśpiewała po dwie wylosowane piosenki. Wypadliśmy całkiem nieźle. W kolejnej konkurencji sportowej, która polegała na przeniesieniu zawodników w kocach, wygraliśmy. Na tym rozgrywki zakończyły się. Uzyskaliśmy 28 punktów. Mieliśmy najwyższy wynik z klas piątych. Wszyscy wróciliśmy do swoich sal. Zaczęły się zawody wśród czwartoklasistów. My tymczasem mieliśmy przerwę i odpoczywaliśmy. Po przerwie udaliśmy się do sali gimnastycznej, gdzie trwały jeszcze konkursy. Mieliśmy nadzieję, że żadna z klas nie zdobędzie więcej punktów od nas. Udało się. Zajęliśmy pierwsze miejsce. Wykonaliśmy taniec zwycięstwa. Wręczono nam puchar. Wygraliśmy drugi rok z rzędu. Pozowaliśmy z trofeum do zdjęć. Nagrodą było wyjście do restauracji McDonald’s. Wróciliśmy do swojej sali, żeby się ubrać. Wyszliśmy ze szkoły razem z wychowawcą. Na miejscu usiadłam razem z koleżankami i zajadałam się zamówionymi pysznościami. 
     Ten dzień był pełen wrażeń. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w święcie szkoły. Dopingowałam swoją klasę z całych sił. Wszystkie konkurencje były bardzo ekscytujące i niezapomniane. Do wszystkich konkursów podeszliśmy z wielkim zaangażowaniem i zapałem. Nasze wysiłki opłaciły się. Najradośniejszą chwilą było zwycięstwo i wycieczka do McDonald’s.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz