- ·W temacie zwięźle poinformuj, czego dotyczy Twoja wiadomość.
- ·Na początku umieść zwrot do adresata.Jeżeli, wysyłasz e-mail do instytucji i nie wiesz, kto go przeczyta, użyj sformułowania Szanowni Państwo.
- ·Po zwrocie do adresata możesz postawić przecinek i rozpocząć dalszą część listu małą literą.
- ·Każdą następną sprawę, o której mówisz w liście, zapisz od nowego akapitu.
- ·Gdy odpowiadasz na list, możesz cytować te jego fragmenty, do których odnosisz się w swojej wiadomości.
- ·Kiedy przesyłasz plik w załączniku, poinformuj o tym w treści e-maila. Najlepiej użyj słów: W załączeniu przesyłam..., Załączniki zawierają...
- ·Na dole z lewej strony umieść pozdrowienia. Pamiętaj, aby nie stawiać po nich żadnego znaku interpunkcyjnego.
- ·Pole Do wypełnij na końcu - w ten sposób, nie wyślesz niedokończonego listu .
- ·Jeśli chcesz, aby list trafił do innych osób oprócz adresata, umieść ich adresy w rubryce DW (do wiadomości).
xoseluis_openclipart_domena publiczna [08.12.2013] |
Źródło: Anna Klimowicz, Podręcznik dla klas V Teraz polski! Nowa Era, Warszawa 2013
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz