niedziela, 15 grudnia 2013

Jak napisać e-mail?

  • ·W temacie zwięźle poinformuj, czego dotyczy Twoja wiadomość.
  • ·Na początku umieść zwrot do adresata.Jeżeli, wysyłasz e-mail do instytucji i nie wiesz, kto go przeczyta, użyj sformułowania Szanowni Państwo.
  • ·Po zwrocie do adresata możesz postawić przecinek i rozpocząć dalszą część listu małą literą.
  • ·Każdą następną sprawę, o której mówisz w liście, zapisz od nowego akapitu.
  • ·Gdy odpowiadasz na list, możesz cytować te jego fragmenty, do których odnosisz się w swojej wiadomości.
  • ·Kiedy  przesyłasz plik w załączniku, poinformuj o tym w treści e-maila. Najlepiej użyj słów: W załączeniu przesyłam..., Załączniki zawierają...
  • ·Na dole z lewej strony umieść pozdrowienia. Pamiętaj, aby nie stawiać po nich żadnego znaku interpunkcyjnego.
  • ·Pole Do wypełnij na końcu - w ten sposób, nie wyślesz niedokończonego listu .
  • ·Jeśli chcesz, aby list trafił do innych osób oprócz adresata, umieść ich adresy w rubryce DW (do wiadomości).
xoseluis_openclipart_domena publiczna [08.12.2013]

Źródło: Anna Klimowicz, Podręcznik dla klas V Teraz polski!  Nowa Era, Warszawa 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz